Okres realizacji projektu – od 15.12.2021 r. do 10.02.2022 r.
Kwota dofinansowania: kurs bezpłatny
„Lekcja:Enter” to projekt edukacji cyfrowej skierowany do nauczycieli i nauczycielek oraz kadry kierowniczej szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w ramach którego prowadzone są bezpłatne szkolenia, podczas których nauczyciele dowiadują się, jak zmienić sposób prowadzenia swoich lekcji, by bardziej angażowały uczniów, rozwijały w nich umiejętność krytycznego i twórczego myślenia, uczyły pracy w zespole. Lekcji, które stawiają ucznia na pierwszym miejscu, pozwalając mu na zdobywanie wiedzy drogą własnych doświadczeń i poszukiwań, z pomocą ogólnodostępnych narzędzi cyfrowych, programów i aplikacji.
W projekcie wzięło udział piętnaścioro nauczycieli z naszej szkoły. Najpierw wypełnili test kompetencji cyfrowych, a następnie uczestniczyli w szkoleniu – w wymiarze 40 godzin: 32 godziny szkolenia + 8 godzin pracy własnej online na platformie. Celem szkolenia było podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie innowacyjnego i kreatywnego wykorzystania zasobów i środowisk cyfrowych w ich pracy edukacyjnej. Szkolenie obejmowało moduły: Poznaj sieć. Elektroniczne zasoby edukacyjne. Zasady bezpieczeństwa i współpracy w internecie:
1. Lekcja w sieci – dobierz urządzenie, platformę, aplikację. Posługiwanie się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i praca w sieci.
2. Ze smartfonem na lekcji. Aktywizujące metody nauczania wspierane technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi.
3. Tworzymy własne e-materiały. Elektroniczne zasoby edukacyjne dla różnych przedmiotów
4. Jak wykorzystać TIK na lekcji? – wprowadzenie do opracowania własnych scenariuszy lekcji.
Metodyczne aspekty kształcenia z wykorzystaniem TIK. Praca własna online na platformie lekcjaenter.pl.
5. Przygotowujemy scenariusze lekcji. Metodyczne aspekty kształcenia z wykorzystaniem TIK. Praca nad scenariuszami wzbogaconymi o technologie informacyjne i komunikacyjne (TIK).
6. Zajęcia w szkole z własnym scenariuszem z wykorzystaniem TIK.
7. Omawiamy przeprowadzone zajęcia. Metodyczne aspekty kształcenia z wykorzystaniem technologii informacyjnych i komunikacyjnych – omówienie obserwowanych zajęć i zaliczenie szkolenia.
Każdy z uczestników szkolenia przygotował dwa scenariusze lekcji z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) i przeprowadził dwie lekcje obserwowane z uczniami (według przygotowanych scenariuszy).