W ramach projektu Aktywna tablica nauczyciele uczestniczą w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu. Jednym z działań sieci mogą być organizowane przez nie lekcje otwarte, podczas których nauczyciele dzielą się rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi poprzez udostępnianie scenariuszy zajęć z wykorzystaniem TIK czy przykładów dobrych praktyk. Celem nadrzędnym jest wymiana osobistych doświadczeń i wzbogacenie warsztatu metodycznego.
4 kwietnia na taką lekcję zaprosiła nauczycieli pani Patrycja Okroj, nauczyciel fizyki. Uczniowie klasy VIIa podczas zajęć z wykorzystaniem smartfonów zapoznali się z II zasadą dynamiki Newtona. Okazało się, że zastosowanie narzędzi cyfrowych w znacznym stopniu może uatrakcyjnić zajęcia. Możliwość skorzystania z urządzeń mobilnych zaktywizowała uczniów i zwiększyła ich zainteresowanie tematem.
11 kwietnia na lekcję zaprosiła też pani Anna Plichta, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Tym razem temat dotyczył walki z bykami, czyli była to lekcja ortografii. Uczniowie klasy IIIb pod kierunkiem nauczyciela przypomnieli i utrwalili sobie zasady pisowni wyrazów z „rz” i „ż”. Tutaj również pojawiły się cyfrowe narzędzia: monitor interaktywny oraz czytnik kodów QR.
Obie lekcje zostały wysoko ocenione przez biorących w nich udział zaproszonych gości.