Dnia 21 czerwca 2017 roku klasy IV a i b wyruszyły kolejką metropolitarną na wycieczkę do Gdańska. Na dworcu spotkaliśmy się z panią przewodnik Anną Wajdą. Zwiedzanie rozpoczęliśmy już na dworcu, gdzie zwróciliśmy uwagę na pomnik upamiętniający kindertransporty sprzed II wojny światowej. Stąd przeszliśmy w rejon średniowiecznych murów warownych miasta. Zobaczyliśmy prochownię, basztę Słomianą, basztę Jacek i wielki młyn napędzany nurtem rzeki Raduni, która płynie przecież przez nasze Kaszuby. Zatrzymaliśmy się przed Ratuszem Starego Miasta i pomnikiem sławnego gdańskiego astronoma Jana Heweliusza. Na Długim Targu weszliśmy do manufaktury cukierków Ciu-ciu, gdzie nie tylko zobaczyliśmy produkcję słodyczy, ale również je posmakowaliśmy. Każdy z nas otrzymał paczkę smakołyków. Kolejnym etapem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Historycznego Miasta Gdańska znajdującego się w Ratuszu Głównego Miasta. Zobaczyliśmy zbiory dokumentujące historię od średniowiecza do XX wieku. Leżąc na podłodze, podziwialiśmy przepiękne malowidła w Sali Czerwonej. Weszliśmy na 82 metrową wieżę Ratusza, z której podziwialiśmy niesamowity widok na panoramę Gdańska. Z Ratusza przeszliśmy pod pomnik Neptuna, gdzie zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie, po czym szybko pobiegliśmy na galeon odpływający na Westerplatte. W czasie rejsu widzieliśmy Stocznię Gdańską, Stocznię Remontową, doki, port, stadion piłkarski i Twierdzę Wisłoujście oraz słuchaliśmy szant – pieśni żeglarskich. Na Westerplatte dotarliśmy ok. godz. 14. Pani przewodnik opowiedziała nam historię obrony Wojskowej Składnicy podczas kampanii wrześniowej. W drodze powrotnej przeszliśmy się najładniejszą ulicą Gdańska – ulica Mariacką. Przed wyjazdem do domu ugościliśmy się w restauracji McDonald’s. Do Dzierżązna wróciliśmy zmęczeni, opaleni i bardzo zadowoleni.

photo_small.jpg photo2_small.jpg photo3_small.jpg photo4_small.jpg photo5_small.jpg photo6_small.jpg photo7_small.jpg photo8_small.jpg
photo9_small.jpg photo10_small.jpg photo11_small.jpg photo12_small.jpg photo13_small.jpg photo14_small.jpg photo15_small.jpg photo16_small.jpg
photo17_small.jpg photo18_small.jpg photo19_small.jpg photo20_small.jpg photo21_small.jpg photo22_small.jpg photo23_small.jpg