Międzynarodowy Dzień Kropki to popularne święto kreatywności, odwagi i zabawy, które obchodziliśmy 15 września.
Kilka słów historii…
Wszystko zaczęło się od książki Petera Reynoldsa „The Dot”- „Kropka” z 2003r.
Jest to historia o małej nieśmiałej dziewczynce imieniem Vashti, która wątpi w swoje możliwości. Kiedy na lekcji plastyki nie ma pomysłu na rysunek, nauczycielka cierpliwie czeka i mówi: „Postaw tu kropkę, i zobaczymy, co się stanie…”. Dziewczynka od niechcenia wycelowała czarnym flamastrem w środek białej kartki i sprawę uznała za zakończoną. Tymczasem był to dopiero początek kreatywnej przygody Vashti – nauczycielka poprosiła uczennicę, żeby pod swoją pracą się podpisała. Dziewczynka pod kropką umieściła swoje imię. Niedługo po tym jej oczom ukazuje się piękna złota rama, okalająca pierwsze dzieło Vashti – czarną kropkę. Dziewczynka uwierzyła w siebie. Wkrótce staje się prawdziwą artystką, która prezentuje swoje prace na prawdziwej wystawie i inspiruje rówieśników.
Opowiastka stała się inspiracją do powołania Międzynarodowego Dnia Kropki – inicjatywy mającej pobudzać kreatywność, zachęcać do twórczości, rozwijania swoich talentów i możliwości.
Tego dnia ‘’zakropkowani” uczniowie i nauczyciele odkrywali i prezentowali swoje talenty.
W klasach młodszych dzień ten wypełniły rysunki, gry i zabawy zawiązane z motywem kropki. Klasy IV-VIII świętowały podczas zajęć z matematyki:
– rozwiązywali zadania matematyczne, następnie łączyli kropki przy wynikach w takiej kolejności, w jakiej zapisano działania, w wyniku czego otrzymali obrazek,
– kodowali – rozwiązywali wyrażenia wykorzystując do obliczeń kolejność działań, odnajdywali wynik na planszy odpowiedzi, następnie zamalowywali kroki wg wzoru podanego obok działania.
Przeprowadzono konkurs na „najbardziej zakropkowaną klasę” – niektórzy uczniowie wykazali się kreatywnością: przyszyli kropki do koszulek, rysowali kropki na bluzkach czy maseczkach, szukali przedmiotów przypominających kropki w swoim wyglądzie (piegi, kolczyki, podeszwy butów itp.)
Dette blir kun vurdert dersom alle andre metoder ikke har fungert og det er vanligvis informasjon reservert for personer som har vært involvert i en ulykke. Vi krever ikke resept, men vi ber deg konsultere lege og unngå selvmedisinering.
Wyniki:
I miejsce – klasa IV b
II miejsce – klasy II b, IV a, VII b
III miejsce – klasa V a
Klasy te otrzymały słodką nagrodę w kształcie kropek. Zwycięzcom jeszcze raz gratulujemy!
PAMIĘTAJCIE: każdy skrywa jakiś talent!